különCvélemény

Véleménye mindenkinek mindenről van. Így nekem is. Általában nem azonos a többségével, mint ahogy a világszemléletem sem az. Ezt nevezik különcnek? Néha jó, ha az ember megoszthatja a gondolatait, véleményét egyes dolgokkal kapcsolatban másokkal. Én Veletek szeretném megosztani, mindazt, amit a világról, és a dolgokról gondolok. A blogot semmiképpen sem egyoldalú monológnak képzelem. Világ életemben szerettem emberekkel kommunikálni, eszmétcserélni, kultúráltan vitázni. Én felvetek egy témát, elmondom mit gondolok róla, és várom a visszajelzéseiteket, a Ti különvéleményeteket - legyen az akár az enyémhez hasonlóan különC.

Ezt csekkold + !

Friss topikok

  • Turanga Leela: C'est Crepes est magnifique! (2010.10.14. 14:01) Kopasz palacsinta
  • Andie: @Almaspite: Nos hogy ne forgolódj álmatlanul, az eset úgy történt, hogy betette, majd oldalára bor... (2009.05.19. 14:49) Építés és rombolás
  • irredenta vipera: Sleepy, én voltam katona, és tetszik. (2009.05.07. 13:12) Rétes és bakancs
  • Sonja: Nagyon tetszett ez a bejegyzés! Csak így tovább ;) (2008.12.12. 12:02) Fegyverhasználat - vajon mi?
  • Andie: Már teszem is fel a következőt :) (2008.08.27. 10:47) A rab

Sztrájkoljunk!

2008.07.14. 08:58 :: Andie

Bevallom, én már meg sem tudom számolni, hanyadik vasutas sztrájk zajlik ezekben az órákban. De mintha tegnap este a hírekben a nyolcadikról beszéltek volna - tavaly ősz óta. Nincs jelentősége, csak annyi, hogy nem az első, és nem a második.

Sztrájkolnak, mert - szerintük - kevés a fizetésük. Nem kapnak elég pénzt, és juttatást a munkájukért. Tudjátok mit? Én sem. Sőt! Biztos vagyok benne, hogy Ti sem kaptok annyi pénzt a napi munkátokért, amennyit érdemeltek, vagy elvártok. Ez már csak ilyen magyar specialitás. Állítom, hogy bármelyikünk kimenne ósztriába vagy dojcsba, netán a ködös albionba, 2x, de inkább 3x ennyi pénzt kapna. Nem meglepő. De itt vagyunk itthon, ezt vállaltuk, mondottam ember: küzdj! és bízva bízzál.

De könyörgöm! Ti sztrájkoltok? Mert én nem. Két okból sem. Ad 1: úgy rúgnának ki páros lábbal a melóhelyről, hogy a Moszkva tér környékén fékeznék le a hátsó felemen. Ad 2: hogy is történt a felvételem? Idejöttem, elém rakták a tartozik és követel oldalt. Az egyiken az volt, hogy ezt meg ezt kell ellátnom napi rendszerességgel, felelősségteljesen, korrektül, legjobb tudásommal. Rendben. Ezért cserébe ennyit kapok. Itt volt egy kis lehetőség alkudozni, de mivel elég nagy a munkaerőkínálat, ezért sokat nem járhat az ember szája. Ámde! Aláírtam a szerződést, ugye? Vállaltam, hogy X összegért elvégzem a rám bízott munkát. Innentől kezdve, amíg nagyban meg nem változik a beosztásom, vagy a meló, pofám befogom, dolgozok, pénzt felveszem. Namost, kérdem én: a kedves vasutas hölgyek/urak nem voltak ott, mikor a tartozik/követel oldalt ismertették? Nem ők írták alá a munkaszerződést? Nem ők vállalták, hogy ennyiért és ennyiért elvégzik a munkát? De. Azzal is tisztában voltak, hogy ez nem egy túlkvalifikált meló, nem igényel 3 diplomát, és nem bőrfotelben fogják végezni - tehát nem jár érte sokszázezer forint. Naja, aki ilyenre vágyik, tanuljon még egy kicsit.

Kedves -sztrájkoló- vasutasok! Mélységesen együttérzek veletek, higgyétek el, ebben az országban mindenki több fizetésre, jobb juttatásokra vágyik. De ezzel, hogy egy szervezet támogatásával folyamatosan keresztbe tesztek nekünk, megtagadjátok a munkát, kárt okoztok sok sok embernek, ezzel nem vívtok ki szimpátiát. Sajnos mi mögöttünk nincs egy pénzes szervezet, aki megteheti, hogy leállítja az összes kollega munkavégzését, következmények nélkül. Nem tudom, mennyit kerestek, ha valakinek van információja, írja be. De ti vállaltátok anno, ti írtátok alá a szerződést, senki nem kényszerített rá benneteket. Hát akkor most tessék tisztességesen végezni a munkát, mint mi tesszük, és csendben bizakodni, hogy a munkavégzésért megkapjuk a jutalmunkat, előbb utóbb.

4 komment

Címkék: munka sztrájk vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://minority.blog.hu/api/trackback/id/tr77567033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.08.06. 11:28:29

Ja, én is sztrájkolhatnék, meg még jó páran! Csak nem mindenkit véd a szagszervzet!

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.08.06. 11:30:13

Jobb lenne, ha vasutasok inkább a menetrendet próbálnák betartani, lemosnák a vonatokat, kipucolnák az állomásokat, és megtanulnák leolvasni az órát!

sese 2008.08.06. 12:51:34

Ki mondta hogy annak jár sokszázezer forint akinek van 3 diplomája? Persze rajtad kívül.

Ha már több mint 1 éve dolgozol ott ahol, nem hiszem hogy te annyira birka lennél hogy annyi fizetést kapnál most, mint a szerződés megkötésekor. Remélem te leszel az első aki több év után is a főnökének azt mondja: "Én kérem a szerződésben foglaltaktól nem térek el, és ezért az infláció követést sem kérem." LOL.

A sztrájk az egy törvényes lehetőség, ha neked ez nem tetszik vagy nincs rá lehetőséged, és mint mondottad nem kapsz elég pénzt, juttatást a munkádért, van más lehetőséged is. De ahhoz ki kell nyitni a szádat! Ne várd hogy sültgalamb essen a szádba,hogy a munkaadód menjen oda hozzád :szeretnék Önnek több fizetést adni. Nyugodtan írd le a reális igényeidet, szedd össze hozzá a lehetőségeket, érveket és nyugodt hangnemben is megbeszélheted a vezetőddel. De ehhez mint mondtam, tátogni kell.

Próbáld meg becsülni azokat az embereket akik kiállnak magukért, akár önzetlenül másokért, és nem néma bárányként viselik bármi is történik körülöttük. Ha nem lettek volna ilyen emberek akkor te is rabszolga lehetnél most mint az Ókorban.

Vannak akik nem csak diplomát szereznek magolással, hanem van eszük is és használják is a fejüket. Miközben nem sikerült az agyukat átmosni egy többdiplomás=felsőbbrendűségi maszlaggal.

Remélem sikerült egy picit másik oldalról megmutatni a dolgokat, annélkül hogy megbántsalak.

Üdv.

Andie 2008.08.10. 22:19:32

sese: mint ahogy a bevezetőmben is hirdetem, ez a blog a különvélemények színhelye, és a Te véleményed is ilyen. Ész érveket és józan gondolatokat sorakoztattál fel, és én meghajlok előttük, titkon bízom benne, hogy csak ilyenek születnek majd a blogomon :)
Ahogy írtad: egy munkavállaló is lépjen fel a jogaiért, és a megfelelő juttatásokért, emelésért, továbblépésért. Én magam is azok közé tartozok, akik igenis a felszedett tudásért, elsajátitott képességekért, fejlődésemért cserébe magasabb elismerést és juttatást kérek időről időre. Eddigi pályafutásom során kb 3 évente léptem tovább, ha sikerült, ugyanazon cégnél, ha nem (sajnos ez a gyakoribb), akkor másiknál. Az elején sikerült cégről cégre megduplázni a bruttó fizetésem, ez egyrészt az inflációnak, másrészt az időközben megszerzett tudásnak köszönhető. És itt nem bemagolt értéktelen tudásról és tojáson vett diplomáról van szó, remélem ismeretlenül is elhiszed nekem.

Ezen a téren tehát nem különbözik a nézetünk. Ami engem igazából a téma alapját szolgáló, szokadszorra lezajló vasutastüntetésben zavar, az az, hogy már sportot üznek belőle. Valljuk be, nemigazán van rá esély, hogy a fizetésüket megduplázzák, vagy ha igen, szerintem nem lenne arányban a feladatukkal. Vannak kemény, felelősségteljes munkák, orvosok, szakápolók, pilóták, mentősök, stb, akik jóval a megérdemelt alatt keresnek. És vannak a vasutasok, akik vonatkerékpumpálásért 200 nettót akarnak kapni, hacsak nem többet. Isten őrizz, hogy ledegradáljam a munkájukat, hiszen nagyon fontos, és szükséges munkát végeznek. Nélkülük nem jutna A-ból B-be az ember. Node azthiszem mindenki a végzettsége és beosztása arányában kapja a fizetését, vagy legalábbis nagy átlagban. Akkor ne éljenek vissza a szakszervezet jelentette erős támogatással, és ne balhézzanak 2 havonta, csak mert megtehetik. Szerintem.
süti beállítások módosítása