különCvélemény

Véleménye mindenkinek mindenről van. Így nekem is. Általában nem azonos a többségével, mint ahogy a világszemléletem sem az. Ezt nevezik különcnek? Néha jó, ha az ember megoszthatja a gondolatait, véleményét egyes dolgokkal kapcsolatban másokkal. Én Veletek szeretném megosztani, mindazt, amit a világról, és a dolgokról gondolok. A blogot semmiképpen sem egyoldalú monológnak képzelem. Világ életemben szerettem emberekkel kommunikálni, eszmétcserélni, kultúráltan vitázni. Én felvetek egy témát, elmondom mit gondolok róla, és várom a visszajelzéseiteket, a Ti különvéleményeteket - legyen az akár az enyémhez hasonlóan különC.

Ezt csekkold + !

Friss topikok

  • Turanga Leela: C'est Crepes est magnifique! (2010.10.14. 14:01) Kopasz palacsinta
  • Andie: @Almaspite: Nos hogy ne forgolódj álmatlanul, az eset úgy történt, hogy betette, majd oldalára bor... (2009.05.19. 14:49) Építés és rombolás
  • irredenta vipera: Sleepy, én voltam katona, és tetszik. (2009.05.07. 13:12) Rétes és bakancs
  • Sonja: Nagyon tetszett ez a bejegyzés! Csak így tovább ;) (2008.12.12. 12:02) Fegyverhasználat - vajon mi?
  • Andie: Már teszem is fel a következőt :) (2008.08.27. 10:47) A rab

A rab

2008.07.11. 09:38 :: Andie

Történt egy nap, feledhetetlen katonaéveink alatt, hogy hogynem, Alán, állandó tettes- és humortársam, spontán megnyilvánulása eredményeképpen a vezérkari épület előtti kis kertet kapálgatta. Koratavasz volt, a virágok még épp csak készülődtek bimbót hozni, így hozzánemértő szemnek valóban problémát jelentett megkülönböztetni a burjánzó gaz között megbúvó kis kedves növényeket. Alánt mindennek nevezhettük - virág témában -, csak hozzártőnek nem. Ennek aztán egyenes következménye volt, hogy amerre még nemjárt, szép zöld - bár gazos - virágoskert volt látható, ahol viszont már kifejtette áldásos tevékenységét, ott legfeljebb egy két nagyobb göröngy. Minden, ami zöld volt, szépen ki volt gereblyézve oldalra. Szerintem teljesen meg volt elégedve magával, úgy gondolta, most megmutatja, tud ő komoly, megbízható katona is lenni, akire rá lehet bízni egy ilyen feladatot. Ezen gondolatai kiültek arcára, és míg szája szélén az elmaradhatatlan életvidám mosoly, homlokán kövér verejtékcseppek ültek a koncentrálástól - és talán a szokatlanul erősen tűző márciusi naptól.
Kertészeti ambícióit a váratlanul megjelenő százados törte ketté, majdhogynem Alánnal együtt. Ordítása nem emberi hang volt, talán egy élve nyúzott oroszlánéra hajazott, de az biztos, hogy Alán 5 évet öregedett, mikor a hátamögött felhangzott a bömbölés. Falfehéren megfordult, kezéből kiejtette a kapát, és értetlenkedve nézett a virághagymák és növénypalánták tetemén toporzékoló parancsnokára.
Jutalmul 2 hét elzárást kapott. Társunk ideiglenes elvesztése igencsak megviselt minket, én konkrétan majdnem bele is haltam. Történt ugyanis, hogy aznap este, Alán siratására rendezett kocsmai mulat... szomorkodón annyira melankóliába süllyedtünk, hogy észre sem vettem, valaki orvul szürkebarátot öntött a szódámba. Késöbb az sem tűnt fel, hogy a málnaszörp helyett rumot iszok, dehát énis tévedhetek egyszer. Ennek kapcsán, bár kb a tizedét fogyasztottam mint a többiek, meglehetősen emelkedett hangulatban hagytuk el a kaszárnya melletti borharapót (Vakegér koccintó, melynek transzparensére eredetileg egy fekete szemüvegben és fehér bottal szteppelő rágcsáló volt festve, ám valaki - ki tudja milyen megfontolásból - kalóz szemfedőt firkált rá, így kissé abszurd hatást keltve a szemlélőben). 8an indultunk a körletünkbe, és ismét bebizonyosodott az ókori görög filozófus, vagy fizikus, vagy valami ilyesmi jóslata, miszerint két kocsma között legrövidebb út a cikkcakk. Ehhez próbáltuk tartani magunkat, több-kevesebb sikerrel. Mikor a kaszárnya kapujához értünk, az őrmagaslaton posztoló társunk részvétét nyilvánította felénk. Cserébe megpróbáltuk rávenni, szálljon le közénk, miként azt nemrég Lucifer is tette, és osztozzon bánatunkban, illetve fogyasszon a borosüvegből, amely valahol itt van velünk, bár mindenki tagadta. Putyor azonban valami szolgálati szabályzatra, vagy egyéb baromságra hivatkozva megtagadta parancsunkat, melyből heves szóváltás kerekedett. Főbelövés terhével fenyegettem, ha nem mászik le azonnal, de ő csak bölcsen - ám mélységes sajnálattal a képén - bámult le ránk, mint Zeusz nevű társa a tróját rohamozó görögökre. Végső érvként kettőt rúgtam a torony fa talapzatába, majd mivel ez nem bizonyult elég hatásosnak, meg is ráztam azt.
Nem kellett volna. Putyor ugyanis felcsempészte magával az őrtoronyba az előző este otthonról kapott sütiket. Ez önmagában nembaj, amíg észre nem veszik. A baj az volt, hogy említett édesipari házitermék fémdobozban volt, kiszáradás elkerülése céljából. Ezen fémdoboz az őrhely peremén pihent, kiszolgálva Putyor meg-megújuló éhségét. Ahogy azonban megpróbáltam barátunkat jobb belátásra téríteni rázás ügyileg, a doboz meggondolta magát, és lecsúszott a peremről, majd 4 méter magasból a fejemen landolt.
Másnap a gyengélkedőn ébredtem, lazán átkötött fejjel. Kérdésemre, hogy én magam is miért vagyok át- és ágyhoz kötve, felvilágosítottak, hogy éjszaka hevesen követeltem barátom szabadonengedését, és az egész vezérkar kiírtásával fenyegetőztem, ennek nyomatékaként minden ami a kezembe akadt, a segítségemre siető orvosokhoz vagdostam. Ez azonban aljas rágalom, biztos vagyok benne, hogy én soha nem tettem ilyet, aki ismer, szerény és szelíd embernek ismer.
Épp ezért el is varrom ezt a szálat, és folytatnám - mindezen események ideje alatt - a fogdában sínylődő barátunkkal. Miután a gyengélkedőről kiszabadultam, összehívtam a bandát, és kupaktanácsot tartottunk. Biztosak voltunk benne, hogy Alánra éh- és szomjhalál vár az elkövetkező 2 hét alatt. Ezért minden étkezéskor félretettünk neki valami apróságot. Volt aki sütit, volt aki zsíroskenyeret, volt aki az otthonról kapott bonbon néhány darabját. Ezt aztán naponta elszállítottuk neki, és a rácsos ablakon beadtuk. Alán rendkívül hálás volt, bár egy alkalommal sértődötten vette tudomásul, hogy a rántotthúshoz nincs tartármártás. Duzzogását még az sem enyhítette, hogy kilátásba helyeztem 2 nagy pofont kiszabadulása pillanatára. Néhány nap elteltével újabb kéréssel fordult hozzánk.
- Barátom, nagyon kellemes itt lent, igazán hűvös van, és naphosszat heverészhetek, amíg ti kint 35 km-t futtok gázálarcban, és az a múltkori szilvásgombóc, amit anyád küldött, hát barátom, mennyei volt! Ám bevallom neked őszintén, nagyon unatkozok!
Itt egy pillanatra megfordult a fejemben néhány, rácson keresztül is kivitelezhető kivégzési módszer, ám barátom szomorú, leszegett pillantása meglágyította a szívem. Tájékoztattam, hogy az általam ismert legsoványabb hölgy sem fér át azon a rácson, amin a kaját beadjuk, és sajnos TV sem. Kérdésére, hogy egy flippert vajon szét lehet-e szedni 20*20 centis darabokra, csak legyintettem. Ám megigértem neki, hogy kitalálunk valamit.
Este a srácokkal órákig törtük a fejünket, és kitaláltuk, hogy ha már így alakult, némi kultúrára kényszerítjük unatkozó barátunkat: könyveket viszünk neki!!! Ez annak, aki nem ismerte Alánt, talán nem tűnik furcsának, ám mi ismertük, és bizonyosan tudtuk, hogy barátunk néhány vékonyabb Rejtő regényen, és Jack London éneklő kutyáján kívül könyvet legfeljebb addig fogott a kezében, amíg azt a TV lába alá tette, hogy az ne billegjen. Összeszedtünk hát a fiókjainkból, és Sanyi falubéli barátnőjétől néhány világirodalmi remekművet, majd az éj leple alatt eljuttattuk bebörtönzött barátunknak.
Alán enyhén durcásan vette tudomásul, hogy még csak meg sem próbáltuk a biliárdasztalt szétszedni, de azért átvette a könyveket, majd ágya alá rugdosta őket. Az elkövetkező napokban azonban azt vettem észre, hogy a menetrendszerinti kajaszállítmány alkalmával könyvvel a kezében tűnik fel, és módfelett gondterhelt, illetve szórakozott tekintettel veszi át az aznapi ebédkiegészítőjét. Aztán sietve visszafekszik priccsére, és a könyveibe mélyed. Felvetettem a társaimnak, hogy elcserélték barátunkat, talán nem is ő van már a cellában, hanem valaki, aki rendkívül hasonlit rá, külsőleg.
Letelt a két hét, Alánnak 18 könyvet szállítottunk le, Az öreg halásztól kezdve Freud művein át a Marxista politika és vallásfilozófiáig. Ez utóbbit Tünye húga küldte, aki jogásznak készült, és kijelentettem, hogy nem adom át Alánnak, mert ahhoz túl nehéz, hogy a fejemhez vágja. De kiderült, mohón rántotta be ezt is a rácsokon, és rögvest fellapozta. Kezdtem hinni az ufókban.
Szóval letelt a két hét, a fogdaajtó feltárulását elfojtott lélegzet, nagy várakozás, és némi lánccsörgés előzte meg. Az esemény nagyságát jelképezendő kifényesítettük gombjainkat, bakancsainkat, Sanyi megborotválkozott, én egy üveg pezsgőt szorongattam a kezemben, mely bár kicsit meleg volt, de annál nagyobb szeretettel dugdostuk eddig a napig.
Az ajtó feltárult, Alán lépett ki rajta egy tiszt kiséretében. Barátunk szemében földöntúli boldogság csillogott, arcán átszellemült mosoly, mint Buddháén, a megvilágosodás pillanatában. Karját ölelésre tárta, ahogy közeledett felénk, és ájtatos hangon megszólalt:
- Barátom, kinyilt előttem a világ!

Osztoztunk örömében és pezsgőjében, örültünk, hogy hozzájárulhattunk barátunk olvasás általi megvilágosodásához, de nem tudtuk nem észrevenni, hogy Alán a sanyarú börtönnapok alatt kb. 12 kilót hízott.

12 komment

Címkék: rab rejtő katonaság alán

A bejegyzés trackback címe:

https://minority.blog.hu/api/trackback/id/tr66563356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SevenDeadlySins 2008.07.11. 11:53:05

Nahát:) ez kellemesebb volt mint egy szökött szellő ilyenkor nyáron. Szóval nem 'yet another pol-blog'-t indítasz?

azon gondolkodom hogy hol láttam korábban Zalán figuráját, az együgyű ám szerencsés népi hős. .. mind1.

Jól sejtem, hogy valójában az alanyi jogon nyújtott szociális háló és a potyautas problémájának újsütetű feltárását olvastam? Ki vélem hallani a nem várt tapasztalás( milyen a börtönélet, egy félautomata 2 dl-ssel végrehajtott lerészegedés.) mint rejtett haszon felbukkanását is, jól teszem?
:)

Elsőőőőőőő

SevenDeadlySins 2008.07.11. 11:59:50

tipp: bocs, baromira ráérek, szóval amíg rá nem jössz, hogyan kell letiltani, addig várhatóan visszajárok kísérteni:)) Na, most hogy túlestünk a motiváció II OKJ-s kurzuson, rögtön be is túrnék egy közönség kértét: tégy ki valami eredetre vonatkozó tag-t is, mint pl idézet, sajat, olvír vagy vmi hasonlót hogy tudjuk ki a tudddjadgi

Andie 2008.07.11. 12:42:24

Kedves hűséges olvasóm :)
Köszönöm a drága soraid, sokat jelent, hogy máris van látogatóm, köszönöm dicsérő szavaid is.
De sajnos olyan sok orvosi kifejezést soroltál itt fel, hogy nemnagyon értem ám, mit kéne csinálnom, kivel, és mennyi ideig!
Megirnád nekem kevésbé spec nyelven? Esetleg akár privátban is...
Köszönöm! :D

Andie 2008.07.11. 12:54:46

Egyébként az Alános sztorik (a jövőben megjelenők is) valós alapúak, nem kitalációk. Tényleg megtörténtek, 99%-ban igy, ahogy leirom őket. Ha szinezek valamit rajtuk, az azért van, hogy olvasmányos, érdekes, érthető legyen, és ne csak 2 sor.

SevenDeadlySins 2008.07.11. 13:25:08

s mi ez a 'rejtő' mellette?

SevenDeadlySins 2008.07.11. 13:36:55

na, te ne kövesd el azt a hibát hogy nem olvasod újra szövegeid, freud a részletekben lakik.

Andie 2008.07.11. 13:38:40

A "rejtő" pusztán arra vonatkozik, hogy imádom, és a stilusát már igen korán magamévá tettem. Írtam, irok kisebb sztorikat, történeteket, akár a való életből, akár kitaláltakat, felidézve Rejtő stilusát, szóhasználatát, humorát.
Úgy általában humorral próbálom élni az életet - ha mások hagyják.

SevenDeadlySins 2008.07.11. 13:44:28

Világos,

most már, na nem mintha félreérthető lenne, áh:D mindegy ennek megvolt a chance életemben egy rejtőt olvastam és utáltam gyűlöltem, najó fordulatos volt, de a huszonhatodik favicc után már kezdtem úgy érezni hogy valami hatvanas évekből hátramaradt francia komédában járok, s vártam luis de funét bekukucskálni a bal alsó sarkon.

Mikrobi 2008.08.11. 00:58:31

Pont azt akartam mondani, hogy nagyon rejtös a stilusod, ugyhogy inkabb nem is kommentelek;-)

Andie 2008.08.11. 09:43:00

Mikrobi: a stilus direkt ilyen, magyarázat fent :) Remélem azért élvezhető volt, még ha sok Rejtőt is olvastál! Épp ezért nyugodtan kommentelhetsz, minden véleményre kiváncsi vagyok!

PG00 2008.08.27. 05:09:46

Egyszer elkezdtem olvasni egy Rejtő könyvet, a harmadik oldalig sem jutottam el, annyira nem tetszett az írási stílus. Ez a sztori viszont nagyon jó volt, remélem lesznek a blogon még hasonlók.

Andie 2008.08.27. 10:47:31

Már teszem is fel a következőt :)
süti beállítások módosítása